blp infoplansch till virus kampanj

Idag startar det! En långsam guerilla-viruskampanj där vi använder byggnadsingenjörer och deras tjänsterum som mediaplattform för att etablera BLPs varumärke och marknadspositionering som ledande skyddsrumexperter.

Planschen är ett pedagogiskt verktyg som underlättar när man ska förklara för en fastighetsägare eller byggplatschef varför en viss arbetsprocess ger stora vinster vid byggnadsarbeten i en fastighet med skyddsrum. Användarna av planschen får ett kraftullt verktyg som de gärna vill ha på väggen i sina tjänsterum och samtidigt så hjälper de indirekt till med att etablera BLP som experter på skyddsrumsarbeten.

 
 
 
 

blp annonser

 
 

blp hemsida

 
 
 
 

blp tricolore

Vad händer med de flesta visitkort som delas ut? De kastas!

Visitkort kan vara väldigt effektiv marknadsföring om de sparas av mottagaren under lång tid, liggandes synliga. Precis det händer med BLPs visitkort.

Ett visitkort sparas på synlig plats om det har vissa egenskaper:

- Konstnärligt värde. Viljan att spara ett kort ökar om kortet ger en estetisk upplevelse utöver det ordinära.

- Hög kvalitet. Viljan att spara ett kort ökar om det är tjockt kvalitetspappar, bra tryck, speciell ytbehandling (högglansfolie i detta fall) och genomtänkt design.

- Mottagaren har valt kortet. Viljan att spara ökar om mottagaren själv får välja ett kort bland flera olika, som i detta fall då korten finns i flera färger.

Uppdatering: Har fått rapport om att BLP fått in offertförfrågningar för att någon haft deras kort på skrivbordet i ett år ”för att det var så snyggt”.